3/9 ..Lite sjukt..

Inte skrivit här på några dagar nu..varit fullt upp känns det som.
Har varit på praktiken denna vecka med såklart och i måndags var vi på loppis här i Boxholm, fanns mycket
roliga prylar men vi köpte ingenting. Däremot hittade "svärmor" rätt mycket =)
I tisdags drog det igång med inskolningen på dagis för Nova och det gick jätte bra. Så det är skönt det, hon ville knappt gå därifrån när vi skulle hem. Fast vi var bara en timme då men igår var hon och Andreas från halv 9 till halv 2 och det gick kanon det med dock så var hon skapligt trött när de kom hem så hon somnade och sov hela 2 timmar på eftermiddagen hihi.
Idag däremot blev det inget dagis för hennes del. När hon vaknade imorse var hon så otroligt gnällig och ville inte äta eller nåt så jag tog tempen och den visade på 39,1 C  ..på morgonen! Stackars liten..man blir lite nojjig.
Även jag mådde konstigt när jag vaknade..hela halsen kändes svullen och det var som att andas genom ett sugrör tills jag gick upp och rörde lite på mig. Sen blev det hosta utav det istället..roligt roligt och feber=(
Ringde till Vårdcentralen pga att jag tyckte att det var så hög temp på Nova för att vara så tidigt på morgonen så de skulle ringa tillbaka senare idag så får vi se hur det är då.
Men är väl sånt som går över, bara typiskt att det ska hända nu.
Jag känner mig väl inte direkt "död" om man säger men skippar praktiken idag ändå för jag vill inte riskera att smitta någon annan där. Man vet aldrig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0