Det Här Med Rökning

Ja, jag är rökare tyvärr. Har försökt sluta flera gånger utan resultat, alltid nåt skit som dyker upp i samband med rökstopp som gör att man hamnar där igen. Eller så skyller man bara på att det gör det, jag vet inte.
De säger ju det att har man BARA viljan att sluta så går det hur lätt som helst, ljuger jag för mig själv..vill jag inte egentligen? I och med att jag alltid misslyckas fast jag så gärna vill lyckas.

Ångrar grymt mycket att jag en gång började, för det är jäkla mycket lättare att börja än sluta. Jag tänkte det och har tänkt hela tiden att jag kan sluta när jag vill och inte är beroende. Jo tjena , så lätt var det ju inte.
Ciggen finns där liksom , som en vän. När jag röker får jag en stund för mig själv att varva ner från allt runtomkring , kopplar ihop den med avslappning och lite lugn och ro helt enkelt.
Men är det verkligen värt alla pengar, sjukdomar, stank, rökhosta mm bara för 2 minuters lugn och ro??
Det låter inte klokt men tydligen så är det det för jag röker ju fortfarande trots att jag vet allt detta....?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0